Wednesday, March 26, 2014

Mom's Milk Production - ESP+ALFALFA

Assalamualaikum..
Saya mempunyai 3 orang anak.. setakat inilah ;) So ketiga-tiga anak saya ni Alhamdulillah memang breastfeed (bf) terutama anak bujang saya yg sorang tu bf sehingga berumur 2 tahun! Sedihnya bila nak berhentikan dia sebab pada masa tu sy dah sarat mengandung anak ketiga. Huhu
Seronok rasanya dpt bf anak sepenuhnya kan? Sbb semua pun tahu susu ibulah makanan terbaik untuk anak. Dalam Al Quran pun ada tertulis.. Cumanya nak sampai ke 2 tahun tu mcm2 berlaku yang sedikit sebanyak menjejaskan production susu, susu kering xbanyak.. Pada masa tulah saya mula2 sekali kenal dengan Shaklee melalui pakcik google! hehe Produk Shaklee 1st yang saya kenal adalah Alfalfa dan Esp. Lepas dah kaji selidik khasiatnya saya pun order dan amalkan. 
Alhamdulillah mmg berkesan seperti yg dikata dimana pengambilan Alfalfa dan Esp dapat banyakkan susu ibu dan lebih penting menjadikan susu lebih creamy berkhasiat. So baby minum pun kenyang, xbanyak meragam! Memang supplemen sedikit sebanyak membantu production kita sebab selalunya kita ni kadang-kadang bukan dpt pastikan apa yg kita makan betul2 berkhasiat, klu tgh program diet lagilah.. mcm2 kalau ikut xnak mkn kan.. badan cpt letih, stress.. Tu secara langsung yg menjejaskan milk production kita. 
So mmg betul kita perlu mengamalkan suplemen dan vitamin yg dapat memenuhi keperluan badan kita supaya badan sihat, cergas dan ceria. Itu sebenarnya yg bg milk production yang superb!! Direct bf juga faktor penting ye.. Kalau anak kerap direct bf, cpt kosong dan cpt jugak dipenuhkan ;)
Sedikit khasiat susu ibu untuk dikongsi bersama. Dipetik dari WANITA, MEI 1996, BIL:322,M/S 122-124
Al-Quran menganjurkan para ibu untuk menyusukan bayi mereka. Sebaik-baiknya sehingga si bayi berusia 2 tahun.
“Dan ibu-ibu hendaklah menyusukan anak-anak mereka selama dua tahun genap Iaitu bagi orang Yang hendak menyempurnakan penyusuan itu…” (Al-Baqarah : 233)
Terdapat banyak hikmah yang terkandung di dalam ayat ini. Melalui ilham yang dikurniakan Allah pada manusia, maka kelebihan susu ibu sudah dapat diteroka dan dibuktikan pada hari ini.
Mengapa susu badan dianggap terbaik?
Susu ibu dan susu formula (susu tin) adalah berbeza. Susu ibu bukan sahaja menyediakan kesemua protein, gula, lemak dan vitamin yang diperlukan oleh bayi untuk menjadikannya sihat, tetapi faedah-faedah lain yang tidak terdapat di dalam susu formula. Ia membantu melindungi bayi dari serangan sesetengah penyakit dan jangkitan. Disebabkan bahan-bahan perlindungan yang terdapat di dalam susu ibu inilah, maka kanak-kanak yang diberi susu ibu jarang sekali diserang penyakit/masalah berikut:
*Jangkitan dalam telinga (otitis media)
*Alahan
*Muntah
*Cirit-birit
*Pneumonia, bunyi ronkus, bronkiolitis
*Meningitis
Kajian juga telah menunjukkan bahawa penyusuan dengan susu ibu dapat melindungi bayi dari serangan Sindrom Kematian Bayi Mengejut (SIDS).
Faedah-faedah susu ibu yang lain, termasuklah:
*Mudah untuk dihadamkan oleh bayi.
*Tidak perlu disediakan.
*Tidak memerlukan perbelanjaan dan sentiasa terdapat bekalan yang mencukupi.
*Ia baik untuk alam sekitar kerana tidak memerlukan botol, tin dan kotak yang perlu dibuang ke dalam tong sampah.
Penyusuan susu ibu juga dapat memberikan sentuhan fizikal, menjalin kemesraan dan mengeratkan ikatan kasih sayang antara ibu dan bayinya.


So banyakkan sebenarnya khasiat susu ibu.. Tapi sometimes bila ada mslh milk production terus nak bertukar kpd susu formula. Saya pun sama. Tapi bila dah tahu sebenarnya ada alternatif lain yg membolehkan kita melancarkan milk production, maka kita cubalah dulu.. Salah satunya mengambil supplemen Alfalfa dan Esp inilah. InShaaAllah.. Kita usaha dan doa banyak2. Sayangkan kalau anak yang masih kecil kita xpeluk-peluk dakap erat sambil bf dia. moment tu priceless.. Dah besor nanti xde maknanya lagi.. Hehe
Jadi ibu-ibu di luar sana yg mmg kebanyakkannya pasti berhadapan degan masalah milk production ini bolehla mencuba supplemen ini. Saya sendiri dah mencuba untuk ketiga-tiga anak saya.. Alhamdulillah dan kini Saya harap semua ibu dapat merasakan kegembiraan menyusu anak yg sama. Rezeki susu yang mewah, berkhasiat dan anak2 yang ceria. Kita pun xstress. Ye x?? ;)

Pembelian ESP pada bulan ini (5 hari saja lagi!!) juga ada yang menarik menanti anda. Nak tahu.. Cepat2 pm sy ok.


Sharing is Caring! Loves.. Isma


>>Inginkan supplemen yang sesuai untuk pelbagai situasi kesihatan anda dan keluarga?<<
>>Ingin menjana pendapatan yang lumayan sehingga 4-5 angka?<<

CONSULTATION PERCUMA
HARGA DIJAMIN MURAH
PELUANG PERNIAGAAN BERSAMA SHAKLEE

Isma Shamsuria Ismail
SID: 1071872
sms: 0194211728
whatsapp: 0149772336
FB: isma shamsuria

Email: ishamsuria@yahoo.com

No comments: