Friday, June 13, 2014

SAKIT GASTRIK dan penawarnya

Assalamualaikum

Baru dpt feedback customer set gastrik. Alhamdulillah rasa pedih ulu hati, sakit perut dah jaranggg menyerang. Sakit gastrik ni sakit berhantu. Apa taknya, sekejap dtg lepas tu baik lama sket dtg balik. Ataupun boleh panggil sakit chipsmore. Hehe.. Tapi sakitnya hanya Allah jelah yg tahu.. Sayatak pernah mengalaminya tapi husband dulu mmg teruk kalau kena.. Pepagi buta kena gi spital amik injection. Readers semua pernah kena ke?


Apa agaknya puncanya ye? Ada yang kata pemakanan, tekanan hidup dan banyak lagilah.. Jom kita baca sket info gastrik ya.

*****************************************************************


Gastrik 

Istilah perubatannya Gastritis adalah sejenis penyakit keradangan pada dinding/pengalas/mukosa perut yang mempunyai rawatan yang efektif. Lazimnya keradangan berpunca daripada jangkitan bakteria helicobacter Plylori (H. Plylori) yang turut menjadi penyebab utama kepada kebanyakan ulser perut.



Bagaimana Gastrik Terjadi?

Secara mudahnya perut kita umpama kapas yang berlipat-lipat sepanjang 25cm dan mampu menampung hampir segelen air dan makanan.

Apabila perut kosong, tisu tadi berlipat dan akan mengembang bila ada makanan atau minuman masuk. Disinilah makanan dan minuman akan diproses dan disimpan sebelum dikumuh melalui usus. Ketika proses pencernaan berlaku, kalenjar pada dinding perut akan merembeskan jus gastri, enzim dan asid perut untuk bantu pencernaan. Dan antara asid yang dirembes ialah asid Hidroklorik. Asid ini seperti yang kita sedia maklum bersifat menghakis dan juga tiada kesimbangan keasidan dalam perut boleh menyebabkan radang yang lebih teruk.



 Punca Lain Terjadinya Gastrik


~Peminum Arak (arak bersifat asid)
~Perokok
~Makan dengan berlebihan
~Makan makanan terlalu pedas
~Sering guna ubat penahan sakit
~Jangkitan
~Tidak Menjaga jadual waktu makan
~Stress



Simptom Gastrik


~Tiada selera makan
~Tidak hadam dengan baik
~Perut memulas – bila makan bertambah sakit
~Muntah – Rasa Loya
~Cirit – Birit
~Lemah
~Kembung perut
~Pedih ulu hati





Bagaimana Shaklee boleh membantu mengurangkan GASTRIK?

Energizing Soy Protein – ESP

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut.
Nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.

Ostematrix
°°°°°°°°°°°°
Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid di dalam perut.

Peppermint Ginger Plus
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Shaklee Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut.




Testimoni Pengguna







Baguskan? InShaaAllah mmg membantu mengurangkan sakit gastrik anda.. Jom pm saya untuk harga menarik dan order laju2 ye. ;)


>>Inginkan supplemen yang sesuai untuk pelbagai situasi kesihatan anda dan keluarga?<<
>>Ingin menjana pendapatan yang lumayan sehingga 4-5 angka?<<

CONSULTATION PERCUMA
PELUANG PERNIAGAAN BERSAMA SHAKLEE

Isma Shamsuria Ismail
SID: 1071872
sms: 0194211728
whatsapp: 0149772336
FB: isma shamsuria

Email: ishamsuria@yahoo.com

No comments: